Mittwoch, 7. Januar 2009

Midye Tatlisi

Biraz zahmetli ama görüntüsü ve tadi harika bi tatli: MIDYE TATLISI

Bu tatliyi hünerliellerin sitesinde gördüm ve cok hosuma gitti.. misafirlerinize degisik bi tatli sunmak istiyorsaniz mutlaka deneyin derim :)



iste tarifi

Hamur icin:
1 yumurta
yarım p. yaşmaya
1 çay b. sıvıyağ
1 çay b. süt
1 fiske tuz
alabildiği kadar un


iç harcı için:
1 su b. iri çekilmiş ceviz


şerbeti için:
3,5 su b. su
3,5 su b. tozşeker
yarım limon


HAZIRLANIŞI:
İlk olarak karıştırma kabına süt, yağ ve yumurta alınarak çırpılır.daha sonra azar azar un ilave edilir.bu arad şerbeti de hazırlanır.
hazırlanan hamur 10 - 12 bezeye bölünür.bezeler tabak büyüklüğünde açılarak istenirse 6'şar 6'şar istenirse tamamı aralarına nişasta serpilerek üst üste konur. daha sonra hamur tepsi büyüklüğünde açılır.
açılan hamur sıkıca sarılır. rulo haline getirilen hamur yarım saat buzdolabında bekletilir.hamur daha sonra1' er paramak arayla kesilir.
kesilen hamur yanyatırılarak çay tabağı büyüklüğünde açılır.içine ceviz konularak kapatılır.yağlanmış tepsiye dizlir. üzerine eritilmiş tereyağı sürülerek önceden ısıtılmış 180 derecelik fırında pişirilir.
pişen tatlı fırından çıkarılarak tatlı sıcak şerbet soğuk olacak şekilde şerbeti verilir.






afiyet olsun..

Kommentare:

Anonym hat gesagt…

Merhaba canım, ellerine sağlık tatlın çok güzel görünüyor. Bende milföy hamurundan midye börek olarak yapmıştım. Hele görüntüsü süper ouyor. güzellikler seninle olsun.
guldenelkan.blogcu.com

Lezzet Gemisi hat gesagt…

harika bir tatlı olmuş. çok şık. ellerine sağlık canım. sevgi ve sağlıcakla kal.

Özlem hat gesagt…

Merhaba,
Görüntüsüne ne kadar imrendim, 3 gündür ağzıma tatlı koymamaya dikkat ediyodum ama sanirim daha fazla dayanamayacağım :)
sevgiler,

Mutfak Meleği hat gesagt…

Ellerine sağlık çok güzel olmuş. Bende daha önce yapmıştım ama fotoğrafını çekemeden bitti :)
sevgiler,
Melek

ikizlerinannesi;keskinli hat gesagt…

selam ayni tatliyi bende denedim
yayinlanmak icin sirada bekliyor
ellerine saglik zahmetli ama enfes

yesildomates hat gesagt…

gerçekten çok güzel görnüyo..
ellerine sağlık..
öpüyorum..
iyi hafta sonlaı diliyorum

hatice hat gesagt…

Ellerine sağlık, nefiss gözüküyor, güzel bir hafta sonu diliyorum sevgiler...

banu gökşin hat gesagt…

nefıs gorunuyor canım elerıne saglık ıyı hafta sonları sevgıler..

Tarif Bahçesi hat gesagt…

Merhabalar, tatlı çok güzel görünüyor. Eminim tadıda öyle güzeldir. Ellerine sağlık, sevgiler Nesrin

Lezzet Gemisi hat gesagt…

güzel bir hafta dilemeye geldim canım. selam ve sevgilerimi bırakıyorum. görüşürüzz...

tatlilar gülcandan hat gesagt…

Ellerinize saglik nefis tarifler iniz var midye tatlisini bende cok begenerek yapiyorum