Mittwoch, 9. April 2008

Mahlepli Kurabiye

uzun zamandir yapmiyordum bu kurabiyleri, o mahlepin kokusu ne güzel birsey :) bir tatli kasigi mahlepin kokusu bütün evi sariyor :)

oda parfümüne hic gerek yok vallah :) iki günde bir mahlepli kurabiye yapin.. cok daha güzel :)







Malzemeler:

- 125 gr. margarin

- 1 cay bardagi siviyag

- 1 tatli kasigi mahlep

- 1 cay bardagi süt

- 1 tatli kasigi seker

- 1 tatli kasigi kabartma tozu

- 1 fiske tuz

- 1 yumurta (beyazi üzerine)

- alabildigi kadar un



Üzeri icin:

- susam

- 1 yumurtanin beyazi



Yapilisi:

oda sicakligindaki margarinle birlikte bütün malzemeleri derin bir kaba alin ve yavas yavas un ekleyip yumusak bir hamur yogurun.

hamuru yarim cm den biraz daha kalin acip istediginiz sekilde kesin.

önce yumurtanin beyazina daha sonra susama batirip firin kagidi serili tepsiye dizin.. eger susamini bol istemiyorsaniz elinizle serpin susami..

önceden isitilmis firinda 30 - 35 dakika 170° de pisirin..



afiyet olsun

Kommentare:

yemekoloji hat gesagt…

merhabalar canım kurabiyelerin çok hoş duruyo ama kısırın daha güzel gözüküyo bi kısır canavarı olarak bayıldım

kizilciksurubu hat gesagt…
Dieser Kommentar wurde vom Autor entfernt.
kizilciksurubu hat gesagt…

Kurabiyeler sahane görünüyorlar,ellerine saglik.Bana bir yorumunda sormustun,ben Zürich'e 50 km yaklasik uzaklikta wil'de yasiyorum.Sevgilerimi yolluyorum,hoscakal canim.