Donnerstag, 27. März 2008

Cikolatali tart

Tart tarifilye geldim :)

Cikolata krizim tutup kibeleninmutfaginda gördügüm cikolatali tarti yaptim hemen :) gercekten cok güzel oldu, yapilisida cok basit.. iste tarifi:






Malzemeler:

Tart hamuru icin.

120 gr. tereyagi veya margarin

70 gr. pudra sekeri

1 yumurta

165 gr. un (az gelirse biraz daha ekliyebilirsiniz)



yapilisi:

oda isisindaki yagin icine pudra sekerini ekleyip karistirin. yumurtayi ilave edip biraz daha karistirdiktan sonra yavas yavas unu ilave edip, yapismayan ve yumusak bir hamur yapin.

hamuru bir saat serin yerde ve üzeri örtülü sekilde dinlendirin.

tart kalibini yaglayip biraz un serin ve hamuru acip tart kalibina yayin, hamuru isterseniz merdaneyle acin isterseniz elinizle.. ben elimle tart kalibina yaydim, zaten cok yumusak bi hamur..

önceden isitilmis firinda 185° de pembelesinceye kadar pisirin.



icinin hazirlanmasi:

malzemeler:

100 gr. margarin

100 gr. bitter cikolata

3 yumurta

80 gr. tozseker

80 gr. un



yapilisi:

yagi ve cikolatayi benmari usulü eritin. yumurta ve sekeri ayri bi kapda köpürtmeden karistirin.

erimis cikolatayi yavas yavas yumurta karisimina ekleyin ve hizli hizli karistirin.. unuda ilave edip tekrar karistirdiktan sonra pismis tartin üzerine döküp düzeltin, firinda 10 dakika kadar daha pisirdikten sonra sogumaya birakin ve arzunuza göre süsleyin..



afiyet olsun :)

Kommentare:

yildiz hat gesagt…

Sevgili arkadasim,güzel ve nazik ziyaretiniz icin tesekkür ederim.Ben de iadeyi ziyarete geldim ve sizi arkadas listeme ekledim.
Su tatli krizlerimiz yok mu?.....Offfff offf,ne olcak sonumuz bilmiyorum.Ellerine saglik canim...Sevgiyle ve dostca kal...

belgin hat gesagt…

selam canım,
ellerine sağlık ama ben o kesik parçayı isterim.!!! göz hakkı yani.:))) çok güzel görünüyor sevgilerimle:)))

ikizlerinannesi hat gesagt…

selamlar canim
aramiza dönmene sevindim hadi bakalim kolay gelsin tatli krizine iyi bir cözüm ellerine saglik harika olmus sevgiler canim