Freitag, 15. Februar 2008

Sevgililer günü




Selam arkadaslar.. bakiyorum kimse beni özlememis.. hic yorum felan yok :( saka saka.. bende bi türlü vakit ayiramadim bloguma..)


ama nefis bir sevgililer günü pastasiyla burdayim :)


evliligimizdeki ilk sevgililer gününde pastayi kendim yapmak istedim, fazla vaktim olsaydi daha degisik birsey yapabilirdim ama buda nefis oldu, tavsiye ederim yani :)


bu arada bir gün gecikmeyle herkesin sevgililer gününü kutlarim..
gelelim pastamizin tarifine


Malzemeler:
5 yumurta
200 gr. margarin
300 gr. seker
400 gr. un
bir paket vanilya
bir paket kabartma tozu
biraz tuz
2 dl (bir su bardagi) süt
arzuya göre kurutulmus kek icin meyve ben damla cikolata kullandim
krem santi
süt (krem santi icin)
ahududu
hindistan cevizi
badem




Yapilisi:
ilk önce margarin seker ve yumurtalari mikserle cirpiryoruz, daha sonra yavas yavas sütü ve vanilyayida ekledikten sonra unu ve kabartma tozunu ilave edip bes alti dakika cirpmaya devam ediyoruz.. en son damla cikolatayi (veya kurutulmus meyve) icine döküp kasikla iyice karistiriyoruz. yaglanmis kek kalibina döküp 180° önceden isitilmis firinda yaklasik bir saat pisiriyoruz.
Kek soguduktan sonra biraz sogutmaya birakiyoruz..

eger varsa kalp seklinde kek kalibi kullanin, benim olmadigi icin normal yuvarlak kek kalibina koyup kalp seklinde kestim :)
Kekimiz soguduktan sonra üstüne ve etrafina (isterseniz keki ortadan kesip arasinada krem santi sürebilirsiniz) krem santi sürdükten sonra üzerine ve kenarlarini arzunuza göre süsleyip biraz dolapda bekletip servis yapiyoruuuuz :)
daha sonrada afiyetle yiyoruz :))


1 Kommentar:

ikizlerinannesi hat gesagt…

selam canim
pastan süper olmus ellerine saglik sevgiler